136 ; The Picture

17.8K 1.2K 308
                                    

****

From  reader

"Joshua,  campak ke sini!!"kata Vernon.

"Eunji, awak ni memang dungu! " ejek Joshua.

"Patung awak ada di sini.  Cepatlah ambil, lembab" sambung Joshua.

"Jangan lah campak patung saya!!" Jerit eunji.

"Joshua, sambutlah betul betul!!" Kata vernon.

Patung beruang milik eunji itu tidak dapat di tangkap oleh Joshua lalu patung itu pun jatuh ke dalam sebuah perigi buta.

"Kenapa awak berdua buat saya macam ni?"tangis eunji.

"Jangan salahkan kami. Ni semua kerana awak tu dungu"herdik vernon.

"Lagipun patung tu kotor, buruk pulak tu.  Lebih layak masuk tong sampah. Kan Vernon?"kata Joshua

"Itu perigi buta. kalau awak nak sangat patung buruk awak tu pergilah terjun dalam tu!!! Hahahhaha"gelak vernon.

Eunji terus memanjat perigi itu.

"EUNJI,  JANGAN!!" kata mereka berdua.

Tetapi semuanya telah terlambat, eunji telah terjatuh dalam perigi buta itu.

"D-dia dah terjatuh lah,Vernon."kata joshua sambil ketakutan.

"Aku rasa Iebih baik kita lari"kata vernon.

Mereka pun berlari menuju ke rumah masing masing sambil ketakutan.

Beberapa hari selepas kejadian itu,

"Murid murid, hari ni kita akan mengambil gambar konvokesyen. Sila kemaskan pakaian kamu sebelum mengambil gambar."kata Mr Jeon.

"Sayangnya kita tidak dengar apa apa lagi berita tentang Eunji. Saya amat berharap yang dia akan hadir pada hari ini"sambung Mr Jeon.

"Cepat berkumpul, giliran kita sudah tiba"arah ketua kelas.

Selepas mengambil gambar konvokesyen,

"Cikgu ada berita buruk. Kalian sepatutnya mendapat gambar konvokesyen pada hari ini.  Namun,  kalian perlu mengambil gambar sekali lagi atas masalah teknikal. Joshua dan Vernon!! Jumpa saya di bilik kaunseling sekarang.

Di bilik kaunseling,

"Kenapa cikgu nak jumpa kami?" Soal Joshua.

"Jangan nak berpura pura lagi, cikgu tahu kamu berdua cuba merahsiakan sesuatu daripada cikgu,  bukan?"kata Mr Jeon.

"Lihat gambar ini"sambung Mr jeon sambil mencampak sehelai gambar .

Joshua dan Vernon sangat terkejut kerana di dalam gambar itu terdapat  roh yang hancur mukanya dan mulut robek berpaut pada bahu mereka berdua seperti tidak mahu melepaskan mereka.

"Memang ini angkara kalian bukan? Apa yang telah kamu lakukan terhadap Eunji?" Mr Jeon  meninggikan suara nya.

"Oleh sebab kamu sudak membunuh anak saya yang bernama Jeon Eunji,  kamu akan menerima padahnya"kata Mr Jeon sambil memegang garfu untuk mencongkel mata mereka berdua.

Mr Jeon menyeret mayat mereka berdua ke kantin sekolah

Mayat joshua dan vernon di kerat lalu di masak oleh Mr Jeon.

"Eunji, dendam kamu sudah terbalas nak"kata Mr Jeon sambil makan daging yang telah dimasaknya itu.

###

##

#

Thanks ya sudi share story;)

Sambil tu,  untuk siapa nak buat ff mystery/thriller atau pun horror.  Like Truth or Dare,  saya nak kongsi sikit cerita ataupun teaser yang pernah saya search di youtube. Setengah ada yang belum pernah saya tengok dan ada saya tengok teaser je.  Dari filem english.  Jadi kalau siapa berminat boleh la ambi salah satu ^^. Saya rasa ada juga korang yang pernah tengok citer ni

1) The Howl

Mengisahkan tentang sebuah kereta api yang bergerak menuju ke Busan pda waktu malam. Di dalam kereta api tu cuma ada beberapa penumpang (pelbagai ragam- cepat panik,  mudah naik angin , keras kepala etc) dan seorang petugas di dalam kereta api itu (sebagai contoh Jungkook )

Pada perjalan itu,  semasa melewati hutan tebal tanpa ada signal. Kereta api itu tiba-tiba berhenti bergerak membuatkan penumpang di dalam tu panik. Lalu si pemandu kereta api, turun dari kereta api dan keluar dari gerabak untuk memeriksa apa yang tidak kena.

Namun setelah lama penumpang dan Jungkook menunggu di dalam kereta api. Si pemandu belum juga naik.  Dan akhirnya mereka semua memutuskan untuk berjalan keluar dari gerabak untuk mencari perumahan terpencil. Mereka berjalan dalam hutan tebal mengikut laluan rel.

Jungkook yang berjalan di hadapan mula berhenti apabila lampu suluh nya menyuhluh satu benda di tepi pokok. Jungkook mendekat dan itu adalah tubuh si pemandu dengan isi perut yang terburai. Dan seorang perempuan yang bekerja sebagai penghantar makanan yang turut menaiki kereta api itu juga melihat mayat si pemandu. Lalu tiba-tiba Jungkook dan perpuan itu (heroin) mendengar sesuatu yang pelik di sebalik semak samun.

Dan akhirnya Jungkook dan perempuan itu mengarahkan penumpang lain segera berlari masuk ke dalam gerabak semula. Dalam masa itu,  mereka dikejar sesuatu.

Mereka hanya mengurungkan diri dalam gerabak dan hanya ketakutan di dalam apabila terdengar pelbagai bunyi yang dibuat oleh 'benda' diluar (macam hentakan pada gerabak, menggoreskan benda tajam pada gerabak etc.)

Dan satu persatu dari mereka terkorban.

Note- cerita asal adalah benda menakutkan di luar sana adalah serigala jadian yang menakutkan. Tapi boleh juga korang nak buat serial killer atau hantu. Ataupun The Rake

2) The Purge

Mengisahkan tentang sekumpulan remaja lelaki yang sering membuli seorang pelajar perempuan. Dan pada masa itu,  satu berita tergempar disiarkan di televisyen.  Menyatakan bahawa pada tarikh (ikut lah bila) akan menjadi tarikh 'bebas untuk melakukan jenayah' pada selama 24 jam sahaja

Dan semua hospital dan balai polis diberhentikan untuk berkhidmat. Jenayah bebas,  seperti merogol , membunuh , menyamun dan etc. Dan dari situlah perempuan yang dibuli  itu mula mengambil peluang. Perempuan itu akan mencari sekumpulan lelaki itu sehingga ke lubang cacing

Note- saya hanya tengok teaser je, ouh ya.  Mereka semua pakai topeng yang menyeramkan untuk menyerang orang. Sebab tak nak mukanya dikethaui orang lain,  sebab jenayah itu hanya bebas selama 24 sahaja

Vote [√]
Comment [√]

KsJin_Taehyung

Creepypasta ∽ malay ✔Where stories live. Discover now