106 ; Knock

18.9K 1.3K 103
                                    

****

Original (asli dibuat sendiri) story by reader ;

Hari ini aku bersama adikku sahaja di rumah.Ibu bapa ku pergi ke Maldives kerana urusan kerja.Kami bercadang untuk tidur di dalam satu bilik sambil membuat kerja masing.

Aku membuka setting di telefon aku.Lalu,aku oergi ke ringtones dan mengsetkan nya menjadi ringtones "knock".Aku menekan ringtones itu beberapa kali.Tujuan aku untuk menakut-nakutkan adikku.

"Kau dengar tak bunyi orang ketuk?" Tanya dia dengan takut

"Tak ada pun" Jawab ku lalu berpaling ke belakang untuk menyorok kan senyuman aku.

"Urm ok lah.Aku nak tidur" Kata nya lalu baring di sebelahku dan menyelimut satu badan nya

Aku mengambil telefon aku tadi lalu tersenyum.Puas mengenakan adik aku ini.Aku membuka aplikasi-aplikasi yang terdapat di telefon aku ini.Sedar tidak sedar jam sudah menunjukkan pukul 12:30 pagi.Aku segera masuk ke dalam tandas untuk memberus gigi dan membasuh muka ku.

Tiba-tiba aku terdengar ketukan pintu.Aku hanya tergelak.Aku memang tahu itu adik aku.Huh! Nak balas dendam? No way lah.Aku tak pernah takut.Aku hanya menyanyi kecil dan membasuh muka ku.Aku membuka pintu bilik air dan menuju ke arah kstil untuk tidur.Adik aku masih berpura-pura tidur.Biarlah dia.Aku mendengar bunyi ketukan lagi.Ia mungkin dari telefon aku.

Keesokkan harinya

Ya,aku memang tak pernah takut hantu kerana semalam lah ia membuatkan aku menjadi gila.Aku nampak dia.Dia lah mengetuk pintu tandas ku.Dia lah yang mengetuk tingkap ku.Dia lah mengetuk segala2 nya.

Dia lah,

###

##

#

Creepypasta ∽ malay ✔Where stories live. Discover now