155 ; Alda Risma

17.9K 1K 231
                                    

***
Yang suggest tentang Alda ni sorry saya taa sempat ss ><

Mungkin tak ramai yang kenal dengan Alda, atau nama penuhnya Alda Risma Elfariani. Penyanyi dari negara seberang ini popular dengan lagu Aku Tak Biasa pada tahun 1998

Kemudian ditemui mati dalam keadaan tragis dengan terdapat kesan suntikan jarum di tangan di sebuah hotel di Indonesia pada Disember 2006

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Kemudian ditemui mati dalam keadaan tragis dengan terdapat kesan suntikan jarum di tangan di sebuah hotel di Indonesia pada Disember 2006.

Lagu terakhir sebelum beliau meninggal dunia adalah berjudul "Menanti keKasih". Kisahnya, dia pada mulanya, difikirkan telah mati akibat overdose/bunuh diri selepas kesan-kesan suntikan ditemui pada dirinya.

Tak pasti sama ada mati bunuh diri atau dibunuh tapi yang pasti mati sebab overdose. Tapi, lepas forensik memeriksa mayatnya ternyata Alda sudah didapati mati selama 7 hari.

Antara lirik yang terdengar seram dan misteri yang terdapat dalam lagu terakhir Alda yang bertajuk Menanti Kekasih.

Malam sunyi ku sendiri
Duduk sepi diatas pohon
Ku biarkan rambut ku terurai
Tanpa kaki kelelawar
Anjing & bulan purnama

Ku menanti kekasihku
Yang belum mati
Kapan mati kekasihkuKu menanti kau disini
Ayo mati bunuh diri
Agar kita jumpa lagi
Seperti dulu (ketawa)

Mana mungkinku kembali
Hidup lagi seperti dulu
Kecuali engkau mati
Mohon mengerti


•Persoalan

Jika lagu ini dirakam 3 hari selepas kematian Alda Risma, jadi siapa yang rekod lagu ini? Khabarnya lagu ini secara tiba tiba sahaja sudah siap & pengurus Alda sendiri tidak tahu dari mana datangnya lagu ini.

"Saya sedang berusaha mencari penyanyi penyanyi yang mempunyai suara yang sama dengan suara Alda Risma dan ia memerlukan masa yang lama."

Jika Alda Risma yang merakam lagu ini, apa motifnya dia mencipta lagu itu?

Kesimpulan

Lagu 'Menanti Kekasih' itu hanyalah sebuah lagu. Seram atau tidak terpulang kepada pendengarnya sebab bagi saya ia menjadi seram bila kita membayangkan hantu hantu itu di dalam minda dan fikiran kita.

Saya tidak menolak kewujudan alam ghaib tetapi syaitan sudah berjanji di hadapan Allah S.W.T. untuk menyesatkan manusia sehingga akhir kiamat. Jadi apa apa yang berlaku, kita bergantung pada Allah dan meminta pertolongan daripadanya. Jangan mudah terpengaruh dengan mana mana lagu pun,terutama sekali lagu lagu yang membawa kita ke arah kesesatan atau perkara yang merosakkan badan serta iman kita.

Vote [/]
Comment [/]

Spongebob Squarepants the lost episode: Red Mist.

Sebenarnya saya pernah baca tapi cerita dia terlaau panjang untuk saya translatekan.

Biar saya bagi penerangan pendek.

Cerita macam ni, tengah hari tu Squidward tengah berlatih main clarinet tapi terganggu sebab Spongebob dan Patrick tengah buat bising kat luar. Lepastu Squidward marah dan kedua makhluk laut tu berlinang air mata sebab sedih kene marah lalu mereka berdua berjalan masuk ke dalam rumah Spongebob.

Squidward rasa lega sikit lepas tu dia baru je nak berlatih balik tiba-tiba ketukan pintu menggangu dia. Squidward pun berjalan ke pintu dan ternyata itu adalah seekor ikan yang berpakaian scotlandia yang berdiri depan rumah dia.

Lalu ikan scotlandia tu tiba-tiba kata "red mist is coming" , buat pertama Squidward buat bodoh je lalu dia tutup pintu dan mula berlatih lagi. Tapi ketukan pintu berbunyi lagi dan ternyata ikan scotlandia tu jugak yang ketuk. Buat kali kedua dia cakap "red mist is coming" tapi satu yang pelik time ni. Mata ikan scotlandia tu dah berubah merah darah yang pekat.

Squidward dah mula risau lalu dia tutup pintu dan naik ke tingkat atas rumah dia. Masa sedang dia tiup clarinet dia. Time tulah siaran cerita tu mula cam bergegar dan warna merah timbul bergerak-gerak. Squidward berhenti main clarinet dan tiba-tiba mata dia berubah merah darah jugak.

Skip time dia buat persembahan,  semua orang yang hadir di persembahan solo Squidward mula marah dengan mata yang merah sambil kata Squidward main tak pandai dan macam-macam lagi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Skip time dia buat persembahan, semua orang yang hadir di persembahan solo Squidward mula marah dengan mata yang merah sambil kata Squidward main tak pandai dan macam-macam lagi. (Saya tengok sampai sini sebab tak sanggup tengok)

Then skip akhirnya Squidward bunuh diri.

oh ya, episode ni memang lain sikit. Kabut merah selalu je keluar dan audio kejap ada kejap takde. Memang episode ni pelik gila. Buat kali pertama kabut merah timbul, saya dah berdebar dan jauhkan skrin phone 😂

Sapa nak tengok boleh cari di Youtube 'Red Mist'

lelepons-

Creepypasta ∽ malay ✔Where stories live. Discover now