172 ; The DeepWeb

16.4K 1.2K 184
                                    

***

Request -

Pernah dengar istilah DeepWeb? Memang tidak semua orang mengenal istilah satu ini

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Pernah dengar istilah DeepWeb? Memang tidak semua orang mengenal istilah satu ini. DeepWeb adalah satu website misteri dari World Wide Web atau internet yang tidak semua orang boleh menjumpainya. Melalui DeepWeb kita tidak boleh menemukan hal-hal yang seperti biasa kita jumpai di Google , Yahoo , Bing ataupun Mozilla Firefox.

Kerana tidak boleh sembarangan orang akan mengeksesnya , tentu sahaja hal yang kita jumpai dalam DeepWeb adalah hal-hal yang negatif dan melanggar hukum. Sebut sahaja site terlarang seperti dadah, pembunuh bayaran, penjualan senjata illegal, budak seks sehinggalah hal-hal yang tidak pernah kita fikirkan sebelum ini.

13 sisi gelap DeepWeb , website rahsia yang pernah menggemparkan dunia.

1. Pembunuh Bayaran.

Salah satu sisi gelap DeepWeb yang pernah menggemparkan dunia adalah adanya site yang menawarkan pembunuh bayaran. Dan menariknya di DeepWeb, site pembunuh bayaran tidak hanya ada satu , malah cukup banyak beberapa contoh yang popular adalah 'Unfriendly Solutions'

Melalui site ini, anda dapat menjumpai pembunuh bayaran dengan harga yang berbeza-beza , ini semua bergantung pada skill dan cara membunuh mereka. Dan mereka kebanyakannya adalah sebahagian daripada agen rahsia , anggota gangster dan ada juga bekas polis serta tentera.  Rata-rata para pembunuh bayaran adalah mengambil upah sebanyak minimal 20,000 dollar.

Site popular lainnya yang ada dalam DeepWeb adalah menawarkan target hanya khusus untuk membunuh para suami. Dan site itu tidak menerima tugas untuk membunuh kanak-kanak di bawah usia 16 tahun , orang politik terkemuka di dunia , tokoh agama dan semacamnya. Nama site ini adalah 'Kill My Husband'.

2. Forum Hell.

Ashleymadison.com sudah lama dikenal sebagai site online aneh yang menfasilitasi orang yang berselingkuh (curang) dari berbagai negara. Tidak ada nama patah hati di sini. Para selingkuh bebas untuk menukar pasangan , slogan mereka adalah 'Life is Short , Have an Affair'

Namun di tahun 2015 yang lalu , data rahsia pengguna Ashleymadison.com telah dihack oleh forum Hell yang ada di DeepWeb. Mereka sengaja memberikan identiti para selingkuh sebanyak 38 juta lengkap dengan gambar , profil , email , sexual nombor telefon dan hal peribadi.

Dan endingnya anda sendiri boleh teka , rumah tangga mereka hancur setelah mengetahui pasangan masing-masing selingkuh , 8 orang dilaporkan bunuh diri akibat tidak kuat menanggung malu.

3. Pembuatan Identiti Palsu.

Kalau anda hairan mengapa para  terrorist atau penjahat terulung dapat bergantian kad identiti seperti Passport , Visa , Id Card dengan mudah , mungkin jawapannya adalah ada di DeepWeb. Dalam DeepWeb, anda boleh menemukan banyak sekali site yang boleh menolong sesiapa sahaja yang ingin membuat identiti kad yang palsu jenis apapun.

Creepypasta ∽ malay ✔Where stories live. Discover now